Dzisiaj jest: 01 listopada 2024, Imieniny: Seweryna, Wiktoryny, Warcisława

Rozrywka i kultura

Rozszerza się strefa płatnego parkowania na Mokotowie

Dodano: 06.09.2024

Rozszerza się strefa płatnego parkowania na Mokotowie
Rada m.st. Warszawy przyjęła na sesji 29 sierpnia uchwałę dotyczącą rozszerzenia strefy płatnego parkowania o nowe obszary na Dolnym i Górnym Mokotowie. Zgodnie z planem SPPN ma zacząć działać 3 lutego 2025 roku. Na mieszkańców czekać będzie nowy model parkomatów oraz uproszczone zasady działania abonamentów. Poprawi się też bezpieczeństwo na ulicach wewnątrz nowej strefy.


Strefa na Mokotowie obejmie dokładnie taki sam obszar, jaki był poddawany konsultacjom społecznym jesienią zeszłego roku. Od zachodu będzie ograniczona ulicą Żwirki i Wigury, od wschodu Czerniakowską i fragmentem ulicy Powsińskiej, a od południa linią ulic Woronicza, Wołoskiej, Domaniewskiej oraz Idzikowskiego. Od północy strefa będzie zaś bezpośrednio przylegać do jej obecnej granicy na Mokotowie, czyli m.in. do ulic Kulskiego, Różanej i Gagarina. To kolejny nowy obszar w SPPN obok Saskiej Kępy i Kamionka, gdzie obecnie trwa wdrażanie strefy, która ma zacząć działać już w listopadzie.

Obecnie trwa opracowywanie projektów organizacji ruchu. Są poprawiane w oparciu o sugestie mieszkańców zgłoszone w konsultacjach, w których wypłynęło ponad tysiąc uwag. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu zaczną się pojawiać jesienią, a po abonamenty parkingowe mieszkańcy będą mogli zgłaszać się do Zarządu Dróg Miejskich na miesiąc przed startem strefy, czyli od stycznia.

Razem z uchwałą dotyczącą Mokotowa stołeczni radni przyjęli szereg drobnych poprawek porządkujących uchwałę o Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Najważniejszą jest uproszczenie zasad rejonowego abonamentu mieszkańca.

Do tej pory sposób ustalania jego zasięgu był skomplikowany i nieintuicyjny – trzeba było wziąć pod uwagę lokalizację parkomatów w promieniu 100 metrów od miejsca zamieszkania, a następnie wyznaczać promienie również od każdego z nich. Po zmianach w zasięgu abonamentu rejonowego będą po prostu miejsca parkingowe w promieniu 200 metrów od miejsca zamieszkania. Cena abonamentu nie uległa zmianie. Cały czas dostępne są dwa warianty różniące się zasięgiem uprawnień – rejonowy (30 zł rocznie) i obszarowy (600 zł rocznie).

Uproszczone zasady wchodzą w życie od października. Oznacza to, że według tej formuły będą wydawane już wszystkie abonamenty rejonowe nie tylko dla Mokotowa, ale też dla Saskiej Kępy i Kamionka. Wszystkie dotychczasowe uprawnienia zachowują oczywiście ważność. Posiadacze abonamentów zainteresowani ich aktualizacją na nowych zasadach powinni zgłosić się w tej sprawie do ZDM.

Przy pracach na Mokotowie mieszkanki i mieszkańcy mogą spodziewać się standardu znanego już z poprzednich rozszerzeń strefy. W miarę możliwości zwiększana jest siatka odcinków ulic jednokierunkowych, aby wyznaczyć na nich legalne pełnowymiarowe miejsca postojowe i ograniczyć ruch tranzytowy na ulicach lokalnych. Tworzone są też specjalne strefy z miejscami parkingowymi tylko dla posiadaczy abonamentu. W miarę możliwości prostymi środkami z zakresu zmian w organizacji ruchu poprawiane jest też bezpieczeństwo (azyle na przejściach, poprawa widoczności etc.) oraz poszerzane są chodniki poprzez przenoszenie parkowania na jezdnię. Tradycyjnie Zarząd Dróg Miejskich przeprowadzi też na Górnym i Dolnym Mokotowie szeroką kampanię informacyjną.

W nowej strefie zostaną zamontowane najnowocześniejsze dostępne parkomaty. Obsłużą szereg typów płatności bezgotówkowych, w tym m.in. kody BLIK oraz technologię zbliżeniową NFC. Pozwolą też na przedłużanie opłaconego już czasu parkowania, na wzór popularnej funkcji dostępnej do tej pory jedynie w aplikacjach mobilnych. Tego typu urządzeń nie ma jeszcze w Warszawie wcale, jednak w nadchodzących miesiącach zastąpią wszystkie obecne parkomaty. Analogicznie maszyny będą stawiane podczas rozszerzania strefy na Mokotowie.

 

Podziel się z innymi

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Wasze komentarze

Portal wawa.net.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Pozostałe aktualności

Wiemy, kto zaprojektuje trasę tramwajową na Zieloną Białołękę

Wiemy, kto zaprojektuje trasę tramwajową na Zieloną Białołękę

​Tramwaje Warszawskie zakończyły ocenę ofert otrzymanych w przetargu na zaprojektowanie trasy tramwajowej na wschodnią część Białołęki. Budowa tej oczekiwanej przez mieszkańców dzielnicy inwestycji powinna rozpocząć się w 2028 roku.

Dodano: 06.09.2024 | Komentarze: 0

Na Krakowskie Przedmieście wróciły autobusy

Na Krakowskie Przedmieście wróciły autobusy

Między Królewską i Miodową na Krakowskim Przedmieściu znów jeżdżą autobusy. W okresie wakacyjnym Zarząd Dróg Miejskich ułożył tam ponad 5200 mkw. nowej kostki. W najbliższych tygodniach prowadzone będą ostatnie prace związane z naprawą zatok przystankowych i wlotów ulic poprzecznych.

Dodano: 06.09.2024 | Komentarze: 0

Finałowe morsowanie w Dzielnicy Wisła już w niedzielę

Finałowe morsowanie w Dzielnicy Wisła już w niedzielę

Tysiąc osób weszło do rzeki podczas szóstej edycji szkółki morsowania w Dzielnicy Wisła. Ostatnie morsowanie w najbliższą niedzielę – zakończy je ognisko z muzyką na żywo i tańcami.

Dodano: 15.12.2022 | Komentarze: 0

Reklama
Następny odcinek Trasy Łazienkowskiej do przebudowy

Następny odcinek Trasy Łazienkowskiej do przebudowy

Miasto podpisało umowę na rozbiórkę i odbudowę wiaduktów Trasy Łazienkowskiej nad ulicami Paryską i Bajońską. 

Dodano: 13.12.2022 | Komentarze: 0

Rośnie most pieszo-rowerowy na Wiśle

Rośnie most pieszo-rowerowy na Wiśle

Wszystkie filary mostu pieszo-rowerowego, który połączy Śródmieście z Pragą, są już gotowe. W miniony weekend zakończyło się betonowanie dwóch ostatnich rzecznych podpór. Kolejnym etapem prac będzie montaż elementów konstrukcji przeprawy.

Dodano: 12.12.2022 | Komentarze: 0

Reklama