Dzisiaj jest: 03 grudnia 2024, Imieniny: Franciszka, Ksawerego, Lucjusza

Rozrywka i kultura

Wiemy, kto zaprojektuje trasę tramwajową na Zieloną Białołękę

Dodano: 06.09.2024

Wiemy, kto zaprojektuje trasę tramwajową na Zieloną Białołękę
Tramwaje Warszawskie zakończyły ocenę ofert otrzymanych w przetargu na zaprojektowanie trasy tramwajowej na wschodnią część Białołęki. Budowa tej oczekiwanej przez mieszkańców dzielnicy inwestycji powinna rozpocząć się w 2028 roku.

– Tramwaj na Zieloną Białołękę – kolejny ważny krok za nami. Tramwaje Warszawskie właśnie wybrały wykonawcę projektu trasy – mówi Rafał Trzaskowski. – Firma Voessing Polska sp. z o.o. będzie odpowiedzialna za przeprowadzenie prac projektowych oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń i dokumentów administracyjnych, w tym pozwolenia na budowę. Na tę część prac wykonawca będzie miał czas do 2028 r. Właśnie wtedy planujemy start prac budowlanych tej kluczowej inwestycji transportowej dla mieszkanek i mieszkańców dzielnicy – dodaje prezydent Warszawy.

Podpisanie umowy na nową trasę tramwajową w stolicy będzie możliwe po zakończeniu procedur formalnych, w tym związanych z możliwymi odwołaniami od wyników przetargu. Wybrany wykonawca przygotuje kompletną dokumentację projektową, umożliwiającą zlecenie i wykonanie robót budowlanych. Uzyska też wszystkie wymagane przepisami pozwolenia na realizację prac.

Jak pojadą tramwaje?

Trasa będzie miała prawie 6,5 km długości. Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Dalej będzie prowadzić w ciągu ulic: św. Wincentego i Głębockiej. Następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa. Taki przebieg pozwoli na połączenie Zielonej Białołęki ze stacją metra Kondratowicza. Tramwaje będą mogły kursować nawet co 2-3 minuty. Czas przewidywanego przejazdu z pętli przy ul. Zaułek do stacji metra przy Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego około 30 minut.

Kiedy ruszy budowa?

Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał około 42 miesięcy na realizację zamówienia. W pierwszym etapie wykona analizę obsługi komunikacyjnej połączenia wschodniej części Białołęki ze stacją metra Kondratowicza (z uwzględnieniem możliwości wykorzystania wspólnej trasy tramwajowo-autobusowej). Kolejny krok po wyborze jednego z trzech wariantów to opracowanie projektów budowlanych. Będą to projekty architektoniczno–budowlane i projekty wykonawcze dla samej trasy tramwajowej oraz pozostałej infrastruktury – takie, jak m.in. podstacje zapewniające dopływ energii elektrycznej, budynki techniczne i socjalne. Wykonawca opracuje także dokumenty wymagane do pozyskania decyzji pozwalających na rozpoczęcie robót budowlanych, w tym raport ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Pozwoli to na przyśpieszenie rozpoczęcia budowy trasy tramwajowej. Firma, która zbuduje tramwaj na Zieloną Białołękę, dysponując kompletem uzgodnień z właścicielami podziemnych sieci i zarządcami dróg, będzie mogła wcześniej rozpocząć budowę.

W trakcie 42 miesięcy wykonane zostanie nie tylko opracowanie dokumentacji projektowej – to również czas na wszystkie formalności administracyjne związane z wydaniem decyzji, zatwierdzeń, opinii i pozwoleń. Najwięcej czasu może zabrać przeprowadzanie procedury ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko.

Realizacja robót budowlanych, po odebraniu dokumentacji projektowej i pozyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych, zaplanowana jest na lata 2028-2030. Trwają prace nad zapewnieniem finansowania samej budowy.

 

Podziel się z innymi

Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
Reklama

Wasze komentarze

Portal wawa.net.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Pozostałe aktualności

Na Krakowskie Przedmieście wróciły autobusy

Na Krakowskie Przedmieście wróciły autobusy

Między Królewską i Miodową na Krakowskim Przedmieściu znów jeżdżą autobusy. W okresie wakacyjnym Zarząd Dróg Miejskich ułożył tam ponad 5200 mkw. nowej kostki. W najbliższych tygodniach prowadzone będą ostatnie prace związane z naprawą zatok przystankowych i wlotów ulic poprzecznych.

Dodano: 06.09.2024 | Komentarze: 0

Rozszerza się strefa płatnego parkowania na Mokotowie

Rozszerza się strefa płatnego parkowania na Mokotowie

​Rada m.st. Warszawy przyjęła na sesji 29 sierpnia uchwałę dotyczącą rozszerzenia strefy płatnego parkowania o nowe obszary na Dolnym i Górnym Mokotowie. Zgodnie z planem SPPN ma zacząć działać 3 lutego 2025 roku. Na mieszkańców czekać będzie nowy model parkomatów oraz uproszczone zasady działania abonamentów. Poprawi się też bezpieczeństwo na ulicach wewnątrz nowej strefy.

Dodano: 06.09.2024 | Komentarze: 0

Finałowe morsowanie w Dzielnicy Wisła już w niedzielę

Finałowe morsowanie w Dzielnicy Wisła już w niedzielę

Tysiąc osób weszło do rzeki podczas szóstej edycji szkółki morsowania w Dzielnicy Wisła. Ostatnie morsowanie w najbliższą niedzielę – zakończy je ognisko z muzyką na żywo i tańcami.

Dodano: 15.12.2022 | Komentarze: 0

Reklama
Następny odcinek Trasy Łazienkowskiej do przebudowy

Następny odcinek Trasy Łazienkowskiej do przebudowy

Miasto podpisało umowę na rozbiórkę i odbudowę wiaduktów Trasy Łazienkowskiej nad ulicami Paryską i Bajońską. 

Dodano: 13.12.2022 | Komentarze: 0

Rośnie most pieszo-rowerowy na Wiśle

Rośnie most pieszo-rowerowy na Wiśle

Wszystkie filary mostu pieszo-rowerowego, który połączy Śródmieście z Pragą, są już gotowe. W miniony weekend zakończyło się betonowanie dwóch ostatnich rzecznych podpór. Kolejnym etapem prac będzie montaż elementów konstrukcji przeprawy.

Dodano: 12.12.2022 | Komentarze: 0

Reklama